International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker’ın ön verileri, Apple’ın 2023 yılında 234,6 milyon adet sevk ettiğini ve bunun da pazar payının %20,1’ine eşit olduğunu ortaya çıkardı. Buna karşılık Samsung, pazar payının %19,4’üne karşılık gelen 226,6 adet sattı.
Bu örnek, Nokia’nın lider olduğu ve Apple’ın ilk beşe bile giremediği 2010 yılından bu yana Samsung’un ilk kez bir numaradan gerilediğine işaret ediyor. 2023 yılında Xiaomi, OPPO ve Transsion, küresel olarak sırasıyla 145,9, 103,1 ve 94,9 milyon akıllı telefon satışıyla geri kalan üç sırayı aldı.
Apple, Samsung’u nasıl geçti? İşte başarının sırrı!
IDC’nin Dünya Çapında Mobilite ve Tüketici Cihaz Takipçileri grup başkan yardımcısı Ryan Reith, yaptığı bir açıklamada “Apple, Samsung’un sıralamadaki düşüşünde kesinlikle bir rol oynadı, ancak genel olarak Android alanı kendi içinde çeşitleniyor. Huawei geri döndü ve Çin’de hızla ilerleme kaydediyor. OnePlus, Honor, Google ve diğerleri gibi markalar, alt pazarlarda oldukça rekabetçi cihazlar piyasaya sürüyor. Ayrıca katlanabilir ürünler ve akıllı telefondaki yapay zeka yetenekleriyle ilgili artan tartışmalar ilgi kazanıyor” dedi. “Genel olarak akıllı telefon sektörü çok ilginç bir döneme doğru gidiyor.”
Özellikle, genel akıllı telefon sevkiyatları 2023’te %3,2 azaldı, ancak dördüncü çeyrekte %8,4 arttı. Ancak Wall Street Journal’ın haberine göre Apple, bölgedeki dördüncü çeyrek satışlarının bir önceki yıla göre %11 daha düşük olması nedeniyle Çin’de rekabet etmekte zorlanıyor. Şirket, hediyelerle dolu bir dönem olan Ay Yeni Yılı öncesinde iPhone’larında yaklaşık 70 dolar tutarında indirim yaptı. En yeni iPhone’u, bu durumda iPhone 15’i, indirime sokmak Apple için nadir görülen bir durum ancak zor durumdaki bir pazarda karşılığını alabilir.